Více než 17 let zkušeností 30 dní na vrácení zboží Objednejte do: a odešleme ještě dnes*
Košík 0
Váš nákupný košík je prázdny
Hlavní strana Vaše žádost stížnost byla přijata a evidována v našem systému.Budeme se snažit na ně odpovědět co nejdříve.Na e-mailovou adresku jsme posláli potvrzení o přijetí prohlášení, spolu s identifikačním číslem Obchodné podmienky

Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU  platné od 01.01.2023
WWW.DIOLUT.SK
§ 1
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

  1. Obchod www.diolut.sk funguje za podmienok stanovených v týchto pravidlách.
  2. Poriadok špecifikuje podmienky uzatvárania a ukončovania zmlúv o predaji produktov a reklamačný poriadok, ako aj druhy a rozsah služieb poskytovaných elektronicky Obchodom www.diolut.sk, pravidlá poskytovania týchto služieb, podmienky uzatvárania a vypovedaním zmlúv o poskytovaní elektronických služieb.
  3. Každý Príjemca služby je pri podniknutí krokov na používanie Elektronických služieb obchodu www.diolut.sk povinný dodržiavať ustanovenia týchto Pravidiel.
  4. Vo veciach, na ktoré sa nevzťahujú tieto nariadenia, platia tieto ustanovenia:
a) zákona o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002,
b) zákona o právach spotrebiteľov z 30. mája 2014,
c) zákona o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov z 23. septembra 2016,
d ) Občiansky zákonník z 23. apríla 1964.
e) a ďalšie príslušné ustanovenia poľského práva. 
§ 2
DEFINÍCIE OBSAŽENÉ V PREDPISECH
  1. PREDPISY - tento Poriadok Obchodu.
  2. OBCHOD – Internetový obchod Poskytovateľa služieb pôsobiaci na adrese www.diolut.sk
  3. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba poskytovaná elektronicky Poskytovateľom služby Príjemcovi služby prostredníctvom Obchodu.
  4. CHAT – formulár dostupný na webovej stránke www.diolut.sk, ktorý vám umožňuje poslať správu Poskytovateľovi služby.
  5. REGISTRAČNÝ FORMULÁR – formulár dostupný na stránke www.diolut.sk umožňujúci vytvorenie Účtu.
  6. ÚČET - označený individuálnym menom (loginom) a heslom, súbor zdrojov v ICT systéme Poskytovateľa služby, v ktorom sa zhromažďujú údaje Príjemcu služby vrátane informácií o uskutočnených Objednávkach.
  7. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR – formulár dostupný na webovej stránke www.diolut.sk umožňujúci zadanie Objednávky.
  8. SYSTÉM NÁZOROV – Elektronická služba, ktorú Zákazníkom sprístupňuje Poskytovateľ služby a ktorá umožňuje uverejňovanie názorov na Produkty.
  9. NEWSLETTER  – Elektronická služba, ktorá umožňuje Príjemcovi služby prihlásiť sa na odber a prijímať bezplatné informácie od Predajcu o Produktoch dostupných v Obchode na e-mailovú adresu poskytnutú Príjemcom služby.
  10. REKLAMAČNÝ FORMULÁR – formulár dostupný na webovej stránke www.diolut.sk, ktorý vám umožňuje podať sťažnosť na Produkt.
  11. PREDÁVAJÚCI , POSKYTOVATEĽ SLUŽIEB - DIOLUT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ zapísaný do registra podnikateľov Okresným súdom v Bielsko-Biała, 8. obchodný oddiel Národného súdneho registra pod číslom KRS: 0000968147, miesto podnikania a adresa doručenia. Iskrzyczyńska 13, 43-430 Międyświęć , NIP: 5482743333, REGON: 521822894, e-mailová adresa: info@diolut.sk, telefónne číslo: +421 919452712.
  12. PRÍJEMCA SLUŽBY - fyzická osoba, právnická osoba alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu spôsobilosť pomocou Elektronickej služby.
  13. ZÁKAZNÍK – Príjemca služby, ktorý má v úmysle uzavrieť alebo uzavrel kúpnu zmluvu s Predávajúcim.
  14. SPOTREBITEĽ - fyzická osoba, ktorá s podnikateľom vykonáva právny úkon, ktorý priamo nesúvisí s jeho obchodnou alebo profesijnou činnosťou.
  15. PODNIKATEĽ - fyzická osoba, právnická osoba a organizačná zložka, ktorá nie je právnickou osobou, ktorej zákon priznáva spôsobilosť na právne úkony, podniká alebo odbornú činnosť vo vlastnom mene.
  16. PRODUKT - hnuteľná vec alebo Tovar s digitálnymi prvkami dostupnými v Obchode, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy medzi Zákazníkom a Predávajúcim.
  17. TOVAR S DIGITÁLNYMI PRVKMI - tovar obsahujúci digitálny obsah alebo digitálnu službu alebo s nimi spojený takým spôsobom, že nedostatok digitálneho obsahu alebo digitálnej služby by bránil ich správnemu fungovaniu.
  18. DIGITÁLNY OBSAH - údaje generované a poskytované Predávajúcim v digitálnej podobe.
  19. DIGITÁLNA SLUŽBA - služba, ktorá umožňuje Zákazníkovi produkovať, spracovávať, uchovávať alebo pristupovať k údajom v digitálnej forme, spoločné používanie údajov v digitálnej forme, ktoré boli odoslané alebo vygenerované spotrebiteľom alebo inými používateľmi tejto služby a iné formy interakcie pomocou dáta v digitálnej forme.
  20. PREDAJNÁ ZMLUVA - Zmluva o predaji produktu uzatvorená medzi Zákazníkom a Predávajúcim prostredníctvom Obchodu.
  21. OBJEDNÁVKA - Prehlásenie vôle zákazníka predstavujúce ponuku na uzavretie zmluvy o predaji produktov s predávajúcim.
  22. CENA - hodnota vyjadrená v peňažných jednotkách, ktorú je Zákazník povinný zaplatiť Predávajúcemu za Produkt.
  23. DIGITÁLNE PROSTREDIE – počítačový hardvér, softvér a sieťové pripojenia používané Zákazníkom na prístup alebo používanie Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby.
  24. KOMPATIBILITA - interakcia Digitálneho obsahu, Digitálnej služby alebo tovaru alebo tovaru s počítačovým hardvérom alebo softvérom, ktoré sa zvyčajne používajú na používanie Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby rovnakého typu, bez potreby ich transformácie.
  25. FUNKČNOSŤ – schopnosť Digitálneho obsahu, Digitálnej služby alebo tovaru vykonávať svoje funkcie s prihliadnutím na ich zamýšľané použitie.
  26. INTEGRÁCIA - kombinácia Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby s prvkami Digitálneho prostredia Zákazníka a jeho zahrnutie do týchto prvkov s cieľom zabezpečiť súlad so Zmluvou.
  27. INTEROPERABILITA – schopnosť Digitálneho obsahu, Digitálnej služby alebo Tovaru interagovať s počítačovým hardvérom alebo softvérom iným, ako sú tie, ktoré sa bežne používajú na používanie rovnakého typu Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby 

 

§ 3
INFORMÁCIE O PRODUKTE A OBJEDNÁVKE

  1. Obchod www.diolut.sk predáva Produkty cez internet.
  2. Produkty ponúkané v obchode sú nové, v súlade so zmluvou a boli legálne uvedené na poľský trh.
  3. Digitálny obsah alebo digitálna služba obsiahnuté v Tovare s digitálnymi prvkami sú funkčné, kompatibilné a interoperabilné so zariadením, ktoré spĺňa technické požiadavky uvedené v ich popise.
  4. Informácie na webovej stránke Obchodu nepredstavujú ponuku v zmysle zákona. Zákazník odoslaním Objednávky podáva ponuku na kúpu konkrétneho Produktu za podmienok uvedených v jeho popise.
  5. Cena Produktu uvedená na webovej stránke Obchodu je uvedená v eurách (EUR) a zahŕňa všetky komponenty vrátane DPH. Cena nezahŕňa náklady na doručenie.
  6. Cena Produktu uvedená na internetovej stránke Obchodu je záväzná v čase zadania Objednávky Zákazníkom. Táto cena sa nezmení bez ohľadu na zmeny cien v Obchode, ku ktorým môže dôjsť v súvislosti s jednotlivými Produktmi po zadaní Objednávky Zákazníkom.
  7. Predávajúci jasne informuje zákazníkov o jednotkových cenách, ako aj o akciách a zníženiach cien produktov. Vedľa informácie o zľave Tovaru Predávajúci zobrazuje najnižšiu Cenu tohto Tovaru, ktorá bola platná v období 30 dní pred zavedením zľavy, a ak je Tovar ponúkaný na predaj v kratšom období ako 30 dní - Predávajúci uvádza najnižšiu Cenu Produktu, ktorá bola platná v období odo dňa ponúknutia tohto Produktu na predaj do dňa uvedenia zľavy.
  8. Objednávky je možné zadávať prostredníctvom webovej stránky pomocou objednávkového formulára (Obchod www.diolut.sk) - 24 hodín denne počas celého roka.
  9. Na zadanie Objednávky nie je Zákazník povinný zaregistrovať Účet v Obchode.
  10. Podmienkou zadania Objednávky v Obchode Zákazníkom je prečítať si Pravidlá a prijať ich ustanovenia v čase zadania Objednávky.
  11. Produkty v akcii (výpredaji) majú obmedzený počet kusov a Objednávky na ne budú vybavované v poradí, v akom budú prijaté, do vypredania zásob daného Produktu.
  12. Technické požiadavky potrebné na používanie Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby obsiahnutých v Tovare s Digitálnymi prvkami, ako aj informácie o technických prostriedkoch ich ochrany uvádza Predávajúci v popise Produktu na webovej stránke Obchodu.
 
§ 4
UZATVORENIE PREDAJNEJ ZMLUVY
  1. Pre uzavretie kúpnej zmluvy je potrebné, aby zákazník vopred zadal Objednávku spôsobmi, ktoré predávajúci poskytuje v súlade s § 3 bod 8 a 10 Pravidiel.
  2. Po odoslaní objednávky Predávajúci bezodkladne potvrdí jej prijatie.
  3. Potvrdenie o prijatí Objednávky uvedené v bode 2 tohto odseku zaväzuje Objednávateľa k jeho Objednávke. Potvrdenie prijatia Objednávky sa uskutočňuje zaslaním e-mailu.
  4. Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje: 
a)  potvrdenie všetkých podstatných náležitostí Objednávky, 
b)  formulár na odstúpenie od zmluvy,
c)  
tento Poriadok obsahujúci informácie o práve odstúpiť od zmluvy.

5. Po prijatí e-mailu uvedeného v bode 4 tohto odseku Zákazníkom je medzi Zákazníkom a Predávajúcim uzatvorená kúpna zmluva.
6. Každá kúpna zmluva bude potvrdená dokladom o kúpe (účtenka alebo faktúra), ktorý bude zaslaný e-mailom na e-mailovú adresu zákazníka uvedenú v objednávkovom formulári.

7. Zákazník, ktorý je podnikateľom, súhlasí so zasielaním faktúr a opravných faktúr elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v Objednávkovom formulári.8. V prípade potreby vystavenia opravnej faktúry sa doba na vrátenie čiastky (14 dní) počíta od potvrdenia prijatia opravnej faktúry Objednávateľom. Potvrdenie vykoná Zákazník prostredníctvom e-mailu.
 
§ 5
SPÔSOB PLATBY
1. Predávajúci poskytuje tieto spôsoby platby:

a) platba klasickým prevodom na bankový účet predávajúceho,
b) platba prostredníctvom elektronického platobného systému ( PayU ),
c) platba na dobierku u dodávateľa, t.j. pre tzv Stiahnuť 

2. V prípade platby klasickým prevodom je potrebné platbu uskutočniť na číslo bankového účtu: SK37 8450 0000 0002 0000 1622 ( PKO ) DIOLUT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Iskrzyczyńska 13, 43-430 Międyświęć , NIP: 5482743333. Do nadpisu prevodu uveďte „Číslo objednávky...“.
3. V prípade platby prostredníctvom elektronického platobného systému Zákazník vykoná platbu pred začatím realizácie Objednávky. Elektronický platobný systém umožňuje platby kreditnou kartou alebo rýchlym prevodom z vybraných poľských a zahraničných bánk.
4. V prípade platby na dobierku je zásielka odoslaná po overení správnosti adresných údajov. Zákazník je povinný zaplatiť za Objednávku a prevziať Tovar u dodávateľa.
5. Zákazník je povinný zaplatiť cenu podľa Kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia, pokiaľ Kúpna zmluva neurčuje inak.
6. Ak si zvolíte platby popísané v bodoch 1.1 a 1.2 tohto odseku, Produkt bude odoslaný až po jeho uhradení. 

 
§ 6
CENA, TERMÍN A SPÔSOB DODANIA PRODUKTU
  1. Náklady na doručenie Produktu, ktoré hradí Zákazník, sú stanovené v procese zadávania Objednávky a závisia od výberu spôsobu platby a spôsobu doručenia zakúpeného Produktu.
  2. Termín dodania Produktu pozostáva z času dokončenia Produktu a času dodania Produktu prepravcom:
2.1. doba na dokončenie Produktov je od 1 do 3 pracovných dní od momentu: 
a)  pripísania peňažných prostriedkov zaplatených na základe Kúpnej zmluvy na účet Predávajúceho
b)  
alebo kladnej autorizácie transakcie elektronickým platobným systémom
c) alebo prijatia príkaz na realizáciu Predávajúcim v prípade zvolenia platby za stiahnutie,

2.2. dodanie Produktov tvoriacich hnuteľné veci dopravcom prebieha v ním deklarovanej lehote, t.j. od 1 do 6 pracovných dní od momentu odoslania zásielky (dodanie prebieha len v pracovné dni, okrem sobôt, nedieľ a sviatkov).

3. Produkty zakúpené v Obchode sú zasielané prostredníctvom Zásielkovňa alebo 123 Kuriér.
4. Produkty zakúpené v Predajni si môže Zákazník vyzdvihnúť aj osobne po predchádzajúcom e-mailovom alebo telefonickom kontakte. 
 
§ 7
REKLAMÁCIA PRODUKTU
I. Záručný nárok.
  1. Na všetky produkty ponúkané v obchode sa vzťahuje záruka výrobcu platná na území Poľskej republiky, Czech Republic and Slovakia.
  2. Záručná doba na Produkty je 12 alebo 24 mesiacov a počíta sa od dátumu predaja Produktu, ktorý je uvedený na nákupnom doklade.
  3. Dokladom oprávňujúcim na záručnú ochranu je záručný list alebo doklad o kúpe,
  4. Údaje o ručiteľovi, podrobné informácie o tovare, na ktorý sa vzťahuje záruka, údaje o trvaní a podmienkach záruky, ako aj o právach Zákazníka zo záruky – sú uvedené v záručnom liste priloženom k ​​Produktu alebo sprístupnenom na web obchodu,
  5. Záruka nevylučuje práva Spotrebiteľa a subjektu uvedeného v § 10 Predpisov pre nesúlad Produktu s Kúpnou zmluvou uvedenou v Zákone o právach spotrebiteľa, ktoré Spotrebiteľ a subjekt uvedený v § 10 majú zo zákona nárok.
II. Reklamácia nesúladu Produktu so zmluvou.
  1. Základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi, ktorý je Spotrebiteľom alebo subjektom uvedeným v § 10 Predpisov za nesúlad Produktu so zmluvou, sú uvedené v Zákone o právach spotrebiteľov zo dňa 30.5.2014,
  2. Zodpovednosť predávajúceho zo záruky voči podnikateľom uvedeným v § 9 Nariadenia je vylúčená podľa čl. 558 § 1 Občianskeho zákonníka,
  3. Predávajúci zodpovedá Zákazníkovi, ktorý je Spotrebiteľom alebo subjektom uvedeným v § 10 Poriadkov za nesúlad Produktu so zmluvou existujúcou v čase dodania Produktu a odhalený do 2 rokov od tohto momentu. ak nie je dátum spotreby Produktu určený Predávajúcim alebo osobami konajúcimi v jeho mene dlhší,
  4. Pri Tovare s digitálnymi prvkami Predávajúci zodpovedá za nesúlad Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby poskytovaných nepretržite so zmluvou, ktorý nastal alebo sa stal zjavným v čase, keď podľa zmluvy mali byť doručené. Táto lehota nesmie byť kratšia ako dva roky od okamihu dodania Tovaru s Digitálnymi prvkami. Predpokladá sa, že nesúlad Digitálneho obsahu alebo Digitálnej služby so zmluvou nastal v tom čase, ak v tom čase vyšlo najavo,
  5. Oznámenie o nesúlade Produktu so zmluvou a podanie príslušnej žiadosti je možné podať e-mailom na adresu info@diolut.sk, písomne ​​na  adresu: Paxy - DIOLUT, Bytčická 76, P.O. BOX 5, 01681 Žilina, alebo prostredníctvom reklamačného formulára na https://diolut.sk/complaints/rekl_for.php
  6. Vyššie uvedená správa v písomnej alebo elektronickej forme by mala obsahovať čo najviac informácií a okolností týkajúcich sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum nezrovnalosti a kontaktné údaje. Uvedené informácie výrazne uľahčia a urýchlia vybavenie reklamácie Predávajúcim,
  7. Za účelom posúdenia nesúladu Produktu so zmluvou je Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Nariadení povinný Produkt Predávajúcemu sprístupniť a Predávajúci je povinný ho vyzdvihnúť vo vlastnej réžii. výdavok,
  8. Predávajúci odpovie na žiadosť kupujúceho bezodkladne, najneskôr do 14 dní od jej doručenia,
  9. V prípade reklamácie Zákazníka, ktorý je Spotrebiteľom alebo subjektom uvedeným v § 10 Nariadení - sa neposúdením reklamácie do 14 dní od jej odoslania rovná jej vybavenie,
  10. Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom alebo subjektom uvedeným v § 10, môže v prvom rade požiadať Predávajúceho o výmenu alebo opravu Produktu. Zákazník môže požiadať o zníženie ceny a odstúpenie od zmluvy len v prípadoch uvedených v zákone o právach spotrebiteľa zo dňa 30.5.2014 (napr. keď je nesúlad tovaru so zmluvou podstatný, keď predávajúci odmietol dodať ak je tovar v zhode so zmluvou alebo ak nesúlad tovaru so zmluvou pretrváva, aj keď sa predávajúci už pokúsil uviesť tovar do súladu so zmluvou),
  11. Predávajúci, resp.
a) uhradí náklady na opravu alebo výmenu a opätovné doručenie Produktu Zákazníkovi,
b) zníži Cenu Produktu (znížená Cena musí zostať v pomere Ceny tovaru v súlade so zmluvou k tovar, ktorý nie je v súlade so zmluvou) a vráti Spotrebiteľovi alebo subjektu uvedenému v § 10 hodnotu zníženú Cenu najneskôr do 14 dní od doručenia vyhlásenia o znížení Ceny od Spotrebiteľa alebo subjektu uvedeného v § 10. , c)
v prípade odstúpenia od zmluvy spotrebiteľom alebo subjektom uvedeným v § 10 - predávajúci mu vráti cenu tovaru najneskôr do 14 dní odo dňa prijatia vráteného tovaru alebo dokladu o zaslaní tovaru ich späť. V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 povinný bezodkladne vrátiť tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho,
12. Odpoveď na reklamáciu sa poskytuje na papieri alebo inom trvalom nosiči, napríklad e-mailom alebo textovou správou. 
§ 8
PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
  1. S výhradou bodu 10 tohto odseku môže Zákazník, ktorý je Spotrebiteľom, ktorý uzatvoril zmluvu na diaľku, od nej odstúpiť bez uvedenia dôvodu predložením príslušného vyhlásenia do 30 dní. Zákazník, ktorý je subjektom uvedeným v § 10 Nariadení, ktorý uzatvoril zmluvu na diaľku, môže od nej odstúpiť bez uvedenia dôvodu predložením príslušného vyhlásenia do 14 dní. Na dodržanie tejto lehoty stačí zaslať prehlásenie o odstúpení od zmluvy poskytnuté Obchodom. Podnikateľ, na ktorý sa nevzťahuje ochrana vyplývajúca zo zákona o právach spotrebiteľa uvedená v  § 10 Nariadení, nemôže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu.
  2. V prípade odstúpenia od zmluvy sa kúpna zmluva považuje za neplatnú a Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 VOP je povinný vrátiť Tovar Predávajúcemu alebo ho odovzdať osobe poverenej Predávajúcim. prevziať si ho ihneď, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, pokiaľ Predávajúci neponúkol, že si Produkt vyzdvihne sám. Na dodržanie termínu stačí zaslať Produkt späť pred uplynutím jeho platnosti.
  3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy je potrebné produkt vrátiť na adresu: Paxy - DIOLUT, Bytčická 76, P.O. BOX 5, 01681 Žilina.
  4. Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Nariadení zodpovedá za zníženie hodnoty Produktu v dôsledku jeho používania spôsobom, ktorý presahuje rámec toho, čo je potrebné na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti Produktu. , pokiaľ Predávajúci neinformoval Spotrebiteľa alebo subjekt uvedený v § 10 o spôsobe a lehote na uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy a taktiež mu neposkytol vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Nariadení by mal s cieľom zistiť povahu, vlastnosti a fungovanie Produktov zaobchádzať s Produktmi a kontrolovať ich len rovnakým spôsobom, ako by to mohol urobiť v stacionárnom obchode.
  5. S výhradou bodov 6 a 8 tohto odseku Predávajúci vráti hodnotu Produktu spolu s nákladmi na jeho doručenie rovnakým spôsobom platby, aký použil Spotrebiteľ, pokiaľ Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 ods. Nariadenia výslovne súhlasili s iným spôsobom vrátenia bez akýchkoľvek nákladov. S výhradou bodu 7 tohto odseku sa vrátenie uskutoční bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od doručenia vyhlásenia o odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúcemu.
  6. Ak si Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Nariadenia zvolil iný spôsob doručenia Produktu, ako je najlacnejší obvyklý spôsob doručenia ponúkaný Obchodom, Predávajúci nie je povinný uhradiť mu dodatočné náklady, ktoré mu vznikli ich.
  7. Ak Predávajúci neponúkol vyzdvihnutie Produktu od Spotrebiteľa alebo subjektu uvedeného v § 10 Nariadení, môže zadržať vrátenie platieb prijatých od Spotrebiteľa až do vrátenia alebo doručenia tovaru Spotrebiteľom alebo uvedeným subjektom. až v § 10 Pravidiel doklad o zaslaní späť, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.
  8. Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Pravidiel, ktorý odstupuje od kúpnej zmluvy v súlade s bodom 1 tohto odseku, znáša len náklady na vrátenie Tovaru Predávajúcemu.
  9. Štrnásťdňová lehota, v ktorej môže spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Nariadenia odstúpiť od zmluvy, sa počíta ako:
 a)  pri zmluve, na základe ktorej Predávajúci vydá Produkt, je povinný previesť svoje vlastníctvo - odo dňa, keď Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Poriadkov (alebo nimi určená tretia osoba s výnimkou dopravcu) prevzal Produkt,
b) pri zmluve, ktorá zahŕňa veľa Produktov, ktoré sa dodávajú samostatne, v dávkach alebo po častiach – od prevzatia posledného Produktu, jeho šarže alebo časti, c) pri zmluve zahŕňajúcej pravidelné doručovanie
Produktu na dobu určitú - od prevzatia prvých Produktov,
d) pri ďalších zmluvách - odo dňa uzavretia zmluvy.10. Právo na odstúpenie od zmluvy na diaľku nemá Spotrebiteľ alebo subjekt uvedený v § 10 Podmienok v prípade Kúpnej zmluvy:
a) v ktorej je predmetom služby neprefabrikovaný tovar vyrobený podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb, b)
v ktorej predmetom služby je tovar dodávaný v uzavretom obale, ktorý po otvorení balík nie je možné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní otvorený,
c) v ktorom je predmetom služby tovar, ktorý je po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne spojený s iným tovarom,
d) na poskytovanie služieb, za ktoré je Spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak podnikateľ službu v plnom rozsahu vykonal s výslovným a predchádzajúcim súhlasom Spotrebiteľa, ktorý bol pred začatím poskytovania služby informovaný, že po vykonaní služby by podnikateľ stratil právo na odstúpenie od zmluvy a prijal ju do e
) v ktorej je predmetom služby tovar, ktorý sa rýchlo kazí alebo má krátku trvanlivosť.11. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy má predávajúci aj zákazník v prípade, že druhá strana zmluvy nesplní svoj záväzok v presne stanovenej lehote.
 
§ 9
USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKOV (B2B)
  1. Tento odsek obsahuje ustanovenia týkajúce sa len podnikateľov, na ktorých sa nevzťahuje ochrana vyplývajúca zo zákona o právach spotrebiteľa, uvedená v § 10 Nariadení .
  2. Zákazník  , ktorý nie je spotrebiteľom, nemá právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu.
  3. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej so zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľom, do 14 pracovných dní odo dňa jej uzavretia. Odstúpenie od kúpnej zmluvy v tomto prípade môže prebehnúť bez udania dôvodu a nezakladá žiadne nároky zo strany zákazníka, ktorý nie je spotrebiteľom, voči predávajúcemu.
  4. Predávajúci má právo obmedziť spôsoby platby poskytované predávajúcim zákazníkom, ktorí nie sú spotrebiteľmi, vrátane vyžadovania predplatenia časti alebo celej predajnej ceny bez ohľadu na spôsob platby, ktorý si zákazník zvolil, a skutočnosť, že došlo k uzavretiu kúpnej zmluvy. .
  5. Výhody a bremená spojené s Produktom a riziko náhodnej straty alebo poškodenia Produktu prechádzajú na Zákazníka, ktorý nie je Spotrebiteľom, po vydaní Produktu Predávajúcim dopravcovi. Predávajúci v takom prípade nezodpovedá za stratu, nedostatok alebo poškodenie Produktu vzniknuté od okamihu prevzatia Produktu na prepravu až do jeho doručenia Zákazníkovi, ako aj za omeškanie pri preprave zásielky.
  6. Ak je Produkt Zákazníkovi zaslaný prostredníctvom dopravcu, Zákazník, ktorý nie je Spotrebiteľom, je povinný prezrieť zásielku včas a spôsobom prevzatým pre takéto zásielky. Ak pri preprave zistí, že Produkt sa stratil alebo poškodil, je povinný vykonať všetky úkony potrebné na zistenie zodpovednosti dopravcu.
  7. Poskytovateľ služby môže vypovedať zmluvu o poskytovaní Elektronických služieb s okamžitou účinnosťou a bez uvedenia dôvodov zaslaním výpovede Príjemcovi služby, ktorý nie je Spotrebiteľom.
 
§ 10
USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKANIA O PRÁVA SPOTREBITEĽA
  1. Na podnikateľa prevádzkujúceho živnosť (tento odsek sa nevzťahuje na obchodné spoločnosti) sa vzťahuje ochrana poskytovaná zákonom o právach spotrebiteľov za predpokladu, že zmluva, ktorú uzatvára s predávajúcim, priamo súvisí s jeho podnikateľskou činnosťou, ale obsah z tejto zmluvy vyplýva, že pre neho nemá odbornú povahu, vyplývajúcu najmä z predmetu jeho podnikateľskej činnosti.
  2. Osoba vykonávajúca podnikateľskú činnosť podľa bodu 1 tohto odseku je chránená len v rozsahu:
  • zakázané zmluvné ustanovenia,
  • zodpovednosť za nesúlad produktu so zmluvou,
  • právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku,
  • pravidlá týkajúce sa zmluvy o dodaní digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
3. Podnikateľ uvedený v bode 1. tohto odseku stráca svoje práva na ochranu spotrebiteľa, ak zmluva o predaji uzatvorená s predávajúcim je odborného charakteru, ktorý je overený na základe zápisu podnikateľa v centrálnom registri a informácií o hospodárení. Činnosť Poľskej republiky Poľsko, najmä kódy poľskej klasifikácie činností v nej uvedené.
4. Na podnikateľov uvedených v bode 1 tohto odseku sa nevzťahuje inštitucionálna ochrana, ktorú spotrebiteľom poskytujú okresní ombudsmani pre práva spotrebiteľov, ako aj predseda Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa. 
§ 11
TYP A ROZSAH ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB
  1. Poskytovateľ služieb umožňuje používanie Elektronických služieb prostredníctvom Obchodu, ako napríklad:
  • uzatváranie zmlúv o predaji produktov,
  • vedenie účtu v obchode,
  • Systém spätnej väzby,
  • bulletin,
  • Reklamačný formulár,
  • odoslanie správy cez chat.
2. Poskytovanie Elektronických služieb Príjemcom služieb v Obchode prebieha za podmienok uvedených v Pravidlách.
3. Poskytovateľ služby má právo umiestniť reklamný obsah na webovú stránku Obchodu. Tento obsah je neoddeliteľnou súčasťou Obchodu a materiálov v ňom prezentovaných.
 
§ 12
PODMIENKY POSKYTOVANIA A UZAVORENIA ZMLUV O POSKYTOVANÍ ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB
  1. Poskytovanie Elektronických služieb uvedených v § 11 bod 1 Nariadení zo strany Poskytovateľa služby je bezplatné.
  2. Doba, na ktorú sa zmluva uzatvára:
  • zmluva o poskytovaní Elektronických služieb spočívajúca v umožnení podávania Objednávok v Obchode sa uzatvára na dobu určitú a zaniká okamihom zadania Objednávky alebo ukončením jej zadávania Príjemcom služby,
  • zmluva o poskytovaní Elektronických služieb spočívajúcich vo vedení Účtu v Obchode sa uzatvára na dobu neurčitú. K uzavretiu zmluvy dochádza v momente odoslania vyplneného Registračného formulára Príjemcom služby,
  • zmluva o poskytovaní Elektronických služieb spočívajúcich vo využívaní Názorového systému sa uzatvára na dobu určitú a zaniká zverejnením stanoviska alebo prerušením používania Služby Zákazníkom,
  • zmluva o poskytovaní Elektronických služieb spočívajúcich v používaní Newslettera sa uzatvára na dobu neurčitú,
  • zmluva o poskytovaní Elektronických služieb spočívajúcich vo využívaní Reklamačného formulára sa uzatvára na dobu určitú a zaniká uplatnením reklamácie alebo prerušením využívania Služby Zákazníkom,
  • zmluva o poskytovaní Elektronických služieb spočívajúca v umožnení zasielania správ Poskytovateľovi služby prostredníctvom Chatu sa uzatvára na dobu určitú a zaniká odoslaním správy alebo prerušením jej zasielania Príjemcom služby.
3. Technické požiadavky potrebné na spoluprácu s IKT systémom používaným Poskytovateľom služby:
  • počítač (alebo mobilné zariadenie) s prístupom na internet,
  • prístup k e-mailu,
  • Webový prehliadač,
  • povolenie cookies a Javascriptu vo webovom prehliadači.
4. Príjemca služby je povinný používať Obchod v súlade so zákonom a slušnosťou, s ohľadom na rešpektovanie osobnostných práv a práv duševného vlastníctva tretích osôb.
5. Príjemca služby je povinný zadať údaje v súlade so skutočnosťou.
6. Príjemca služby má zakázané poskytovať nezákonný obsah.
 
§ 13
REKLAMÁCIE TÝKAJÚCE SA POSKYTOVANIA ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB
  1. Sťažnosti súvisiace s poskytovaním Elektronických služieb prostredníctvom Obchodu môže Zákazník podávať prostredníctvom e-mailu na adresu info@diolut.sk
  2. Vyššie uvedený e-mail by mal obsahovať čo najviac informácií a okolností týkajúcich sa predmetu reklamácie, najmä typ a dátum nezrovnalosti a kontaktné údaje. Poskytnuté informácie výrazne uľahčia a urýchlia posúdenie sťažnosti Poskytovateľom služby.
  3. Posúdenie reklamácie Poskytovateľom služby prebieha bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa oznámenia.
  4. Odpoveď Poskytovateľa na reklamáciu je zasielaná Zákazníkovi na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú v reklamácii alebo iným spôsobom, ktorý Zákazník uvedie.
§ 14
PODMIENKY UKONČENIA ZMLUVY O POSKYTOVANÍ ELEKTRONICKÝCH SLUŽIEB
  1. Ukončenie zmluvy o poskytovaní Elektronických služieb:
  • zmluvu o poskytovaní Elektronických služieb nepretržitého a neurčitého charakteru (vedenie účtu, Newsletter) možno vypovedať,
  • Príjemca služby môže vypovedať zmluvu s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodov zaslaním príslušného vyhlásenia e-mailom na adresu info@diolut.sk alebo vymazaním účtu,
  • Poskytovateľ služby môže vypovedať zmluvu o poskytovaní Elektronických služieb na nepretržitú a neurčitú dobu v prípade, že Príjemca služby poruší Nariadenia, najmä ak poskytne nezákonný obsah po neúčinnej predchádzajúcej výzve na zastavenie porušovania v primeranej lehote. V tomto prípade zmluva zaniká po 7 dňoch odo dňa predloženia prejavu vôle ju vypovedať (výpovedná lehota),
  • výpoveďou vedie k zániku právneho vzťahu s účinnosťou do budúcnosti.
2. Poskytovateľ služby a Príjemca služby môžu zmluvu o poskytovaní Elektronických služieb kedykoľvek vypovedať dohodou zmluvných strán.
 
§ 15
DUŠEVNÉ VLASTNÍCTVO
  1. Všetok obsah zverejnený na webovej stránke www.diolut.sk je chránený autorským právom a (v súlade s § 15 bod 3 a prvky zverejnené zákazníkmi, použité na základe licencie, prevodu autorských práv alebo čestného použitia) sú majetkom DIOLUT ZODPOVEDNOSŤ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ zapísaná do registra podnikateľov Okresným súdom Bielsko-Biała, 8. obchodný oddiel Národného súdneho registra pod číslom KRS: 0000968147, miesto podnikania a adresa doručenia: ul. Iskrzyczyńska 13, 43-430 Międzyświec , NIP: 5482743333, REGON: 521822894. Príjemca služby nesie plnú zodpovednosť za škodu spôsobenú Poskytovateľovi služby v dôsledku použitia akéhokoľvek obsahu webovej stránky www.diolut.sk bez súhlasu Poskytovateľa služby.
  2. Akékoľvek použitie akéhokoľvek prvku, ktorý tvorí obsah a obsah webovej stránky www.diolut.sk kýmkoľvek bez výslovného písomného súhlasu poskytovateľa služieb, predstavuje porušenie autorských práv poskytovateľa služieb a má za následok občianskoprávnu a trestnoprávnu zodpovednosť .
  3. Všetky obchodné názvy, názvy produktov, názvy spoločností a ich logá použité na webovej stránke obchodu www.diolut.sk patria ich vlastníkom a slúžia len na účely identifikácie. Môžu to byť registrované ochranné známky. Všetky materiály, popisy a fotografie prezentované na webovej stránke obchodu www.diolut.sk slúžia na informačné účely.
 
§ 16
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
  1. Zmluvy uzatvorené prostredníctvom Obchodu sa uzatvárajú v súlade s poľským právom.
  2. V prípade nesúladu ktorejkoľvek časti Nariadení s platným právom sa namiesto napadnutého ustanovenia Nariadení uplatnia príslušné ustanovenia poľského práva.
  3. Prípadné spory z kúpnych zmlúv medzi Obchodom a Zákazníkmi budú riešené v prvom rade rokovaním za účelom mimosúdneho riešenia sporu s prihliadnutím na Zákon o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov. Ak by to však nebolo možné alebo by to nevyhovovalo ani jednej zo strán, spory bude riešiť príslušný spoločný súd v súlade s bodom 4 tohto odseku.
  4. Vedenie sporov:
  • prípadné spory vzniknuté medzi Poskytovateľom služby a Príjemcom služby (Klientom), ktorý je zároveň Spotrebiteľom alebo subjektom uvedeným v § 10 Nariadení, postupuje príslušným súdom v súlade s ustanoveniami Občianskeho súdneho poriadku z. 17. novembra 1964,
  • prípadné spory vzniknuté medzi Poskytovateľom služby a Príjemcom služby (Klientom), ktorý nie je Spotrebiteľom, ako je uvedené v § 9 Nariadení, budú postúpené súdu príslušnému podľa sídla Poskytovateľa služby.

5. Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, má právo využiť aj mimosúdne riešenie sporov, a to najmä podaním žiadosti o sprostredkovanie alebo žiadosti o prejednanie veci rozhodcovským súdom po ukončení reklamačného konania (t.j. aplikáciu si môžete stiahnuť z webovej stránky http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Zoznam stálych spotrebiteľských rozhodcovských súdov pôsobiacich pri pokrajinských inšpektorátoch obchodnej inšpekcie je dostupný na webovej stránke: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Spotrebiteľ môže využiť aj bezplatnú pomoc okresného (obecného) ombudsmana spotrebiteľov alebo spoločenskej organizácie, medzi ktorej zákonné úlohy patrí ochrana spotrebiteľa. Mimosúdne vymáhanie pohľadávok po ukončení reklamačného konania je bezplatné.
6. Spotrebiteľ môže za účelom mimosúdneho vyriešenia sporu podať sťažnosť najmä prostredníctvom internetovej platformy ODR (Online Dispute Resolution), dostupnej na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


 

OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU  platné do 31.12.2022




OBCHODNÉ PODMIENKY
obchodná spoločnosť:
DIOLUT sp. z o.o.
ul. Iskrzyczyńska 13 43-430 Międzyświeć
DIČ 5482743333 IČ521822894

pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.diolut.sk

 

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len "obchodné podmienky") obchodnej spoločnosti diolut.sk, so sídlom 43-430 Międzyświeć, Iskrzyczyńska 13, identifikačné číslo: 521822894, daňové identifikačné číslo: SK3120532096(ďalej len "predávajúci") upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb. občiansky zákonník (ďalej len "občiansky zákonník") vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len "kúpna zmluva") uzatvárané medzi predávajúcim a inou fyzickou osobou (ďalej len "kupujúci") prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod je predávajúcim prevádzkovaný na webovej stránke umiestnené na internetovej adrese www.pajtech.cz (ďalej len "webová stránka"), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len "webové rozhranie obchodu").

1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od predávajúceho, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.

1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.

1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

1.5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

 

2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET

2.1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej na webovej stránke môže kupujúci pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len "užívateľský účet"). V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru tiež bez registrácie priamo z webového rozhrania obchodu.

2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.

2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.

2.4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.

2.5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 3 roky nevyužíva, či v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).

2.6. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

 

3. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

3.1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a nákladov za vrátenie tovaru, ak tento tovar zo svojej podstaty zvyčajne nemožno vrátiť poštovou cestou. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzatvoriť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.

3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

3.4. Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:

3.4.1. objednávanom tovaru (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),

3.4.2. spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a

3.4.3. informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").

3.5. Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Objednať a zaplatiť". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržaní kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom účte či v objednávke (ďalej len "elektronická adresa kupujúceho").

3.6. Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).

3.7. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktorá je predávajúcim zaslané kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho.

3.8. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíši od základnej sadzby.

 

4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY

4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť predávajúcemu nasledujúcimi spôsobmi: (Platba prevodom - Platba pri prevzatí)

  • v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
  • bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho č.  SK37 8450 0000 0002 0000 1622
    vedený u spoločnosti PKO banka (ďalej len "účet predávajúceho");
  • bezhotovostne prostredníctvom platobného systému PayU;
  • bezhotovostne platobnou kartou;

4.2. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.

4.3. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.

4.4. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.

4.5. V prípade bezhotovostnej platby je kupujúci povinný uhrádzať kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet predávajúceho.

4.6. Predávajúci je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany kupujúceho nedôjde k dodatočnému potvrdenie objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.

4.7. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať.

4.8. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak ustanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví predávajúci ohľadom platieb realizovaných na základe kúpnej zmluvy kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Predávajúci "je" platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad - faktúru vystaví predávajúci kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.

4.9. Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín.

 

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

5.1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka, nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania kupujúceho alebo pre jeho osobu, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar , ktoré bolo po dodaní nenávratne zmiešaná s iným tovarom, od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal az hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť a od kúpnej zmluvy o dodávke zvukové alebo obrazové nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.

5.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 obchodných podmienok či o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do 30 dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť predávajúcemu odoslaný v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využitý vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzky predávajúceho alebo na adresu elektronickej pošty predávajúceho.

5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť kupujúcim predávajúcemu vrátený do 30 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy predávajúcemu. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nesie kupujúci náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.

5.4. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky prijaté od kupujúceho do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým je predávajúci od kupujúceho prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

5.5. Nárok na úhradu škody vzniknuté na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

5.6. V prípadoch, keď má kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do doby prevzatia tovaru kupujúcim. V takomto prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.

5.7 Ak je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacej podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

 

6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU

6.1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitného požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

6.2. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní.

6.3. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

6.4. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

6.5 Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky predávajúceho, ak sú predávajúcim vydané.

6.6 O možných metódach a dostupných dodacích lehotách bude zákazník informovaný prostredníctvom objednávkového formulára alebo e-mailom. Rovnakým spôsobom informuje Predávajúci Zákazníka o nákladoch na doručenie, ak sú uplatniteľné.

6.7 Objednaný tovar je dodávaný spôsobom uvedeným zákazníkom v čase objednania: Zásielka odoslaná prostredníctvom kuriérskej spoločnosti (k zákazníkovi sa spravidla
dostane druhý pracovný deň po odoslaní balíka. Všetky zásielky odoslané kuriérom sú poistené - náklady na poistenie znáša Predávajúci).

 

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA

7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).

7.2. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

7.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a chýba ak dojednania, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca opísal alebo ktoré kupujúci očakával vzhľadom na charakter tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,

7.2.2. sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,

7.2.3. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorené vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutého vzorky alebo predlohy,

7.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a

7.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa nepoužijú u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

7.4. Ak sa prejavia vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo zo vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.

7.5. Práva z chybného plnenia uplatňuje kupujúci u predávajúceho na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania.

7.6 Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.

7.7 Reklamácia v rámci záruky je uznaná do 14 dní odo dňa doručenia tovaru predávajúcemu a vyhlásenia obsahujúceho požiadavky kupujúceho. Vyššie uvedená lehota sa nevzťahuje na reklamáciu, v súvislosti s ktorou chce zákazník odstúpiť od zmluvy. O výsledku reklamácie bude Zákazník informovaný Predávajúcim e-mailom alebo písomne, v závislosti od spôsobu uplatnenia reklamácie.

7.8 Záruka sa nevzťahuje na:
1-tovar poškodený nesprávnym použitím
2-mechanické poškodenie zariadenia
3-akékoľvek škody spôsobené užívateľom
4-prípadné svojvoľne opravy, úpravy alebo konštrukčné zmeny zariadení
5-poškodenie spôsobené preťažením zariadenia v dôsledku nadmerného používania
6-súčasti náchylné k opotrebovaniu, ako sú vykurovacie telesá, matice, žiarovky atď.
7-škody vzniknuté preťažením elektrickej siete alebo práca v nevhodných podmienkach

8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN

8.1. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.

8.2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.

8.3. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@pajtech.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti kupujúceho zašle predávajúci na elektronickú adresu kupujúceho.

8.4. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

8.5. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských spórovým on-line a o zmene a doplneni nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (NARIADENIE o riešení spotrebiteľských spórovým on-line).

8.6. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. O ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.

8.7 Kupujúci týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

9. Ochrana osobných údajov

9.1. Ochrana osobných údajov kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná zákonom č. 101/2000 Zb. O ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov.

9.2. Kupujúci súhlasí so spracovaním týchto svojich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa bydliska, identifikačné číslo, daňové identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty, telefónne číslo a (ďalej spoločne všetko len ako "osobné údaje").

9.3. Kupujúci súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim, a to pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy a pre účely vedenia používateľského účtu. Nezvolí Ak kupujúci inú možnosť, súhlasí so spracovaním osobných údajov predávajúcim tiež pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení kupujúcemu. Súhlas so spracovaním osobných údajov v celom rozsahu podľa tohto článku nie je podmienkou, ktorá by sama o sebe znemožňovala uzatvorenia kúpnej zmluvy.

9.4. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný svoje osobné údaje (pri registrácii, vo svojom užívateľskom účte, pri objednávke uskutočnenej z webového rozhrania obchodu) uvádzať správne a pravdivo a že je povinný bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o zmene vo svojich osobných údajoch.

9.5. Spracovaním osobných údajov kupujúceho môže predávajúci poveriť tretiu osobu, ako spracovateľa. Okrem osôb prepravujúcich tovar nebudú osobné údaje predávajúcim bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho odovzdávané tretím osobám.

9.6. Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.

9.7. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.

9.8. V prípade, že by sa kupujúci domnieval, že predávajúci alebo spracovateľ (čl. 9.5) vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:

9.8.1. požiadať predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie,

9.8.2. požadovať, aby predávajúci alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav.

9.9. Ak požiada kupujúci o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, je mu predávajúci povinný túto informáciu odovzdať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.

 

10. ZASIELANIE OBCHODNÝCH OZNÁMENIE A UKLADANIE COOKIES

10.1. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho.

10.2. Kupujúci súhlasí s ukladaním tzv. Cookies na jeho počítač. V prípade, že je nákup na webovej stránke možné vykonať a záväzky predávajúceho z kúpnej zmluvy plniť, bez toho aby dochádzalo k ukladaniu tzv. Cookies na počítač kupujúceho, môže kupujúci súhlas podľa predchádzajúcej vety kedykoľvek odvolať.

11. DORUČOVANIE

11.1. Kupujúcemu môže byť doručovaný na elektronickú adresu kupujúceho.
 

12. Záverečné ustanovenia

12.1. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi slovenským právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

12.2. Ak je niektoré ustanovenia obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanovenia čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení.

12.3. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

12.4. Prílohu obchodných podmienok tvorí vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
Reklamaćni formular:      https://diolut.sk/complaints/rekl_for.php

12.5. Adresa, na ktorú má byť zaslaný reklamovaný tovar

Paxy - DIOLUT,
Bytčická 76, P.O. BOX 5
01681 Žilina


Adresa elektronické pošty info@diolut.sk  telefon 919452712 (orange sk)

12.6. Kontaktné údaje predávajúceho:
Krzysztof Wesołowski
mob: +421 919452712
mail: info@diolut.sk

 

V Skoczów dne 13-03-2017  
(aktualizace 2021-04-21)

 


Přejít na domovskou stránku